Tuesday, November 6, 2012

RETETA BANDLER ANTI-AMANARE




Cred ca daca am vreun motiv clar sa fiu nemultumita de mine, acela e legat de meteahna mea de-a amana la nesfarsit micile sarcini pe care le am de facut. Si cele mari :))

Si pun pariu ca nu-s singura din lume...In ultima vreme am observat ca duc la indeplinire un numar respectabil de obiective, unele dintre care erau amanate de foarte mult timp si nu mai pareau ca vor fi indeplinite vreodata. E vorba de o tehnica ce chiar da rezultate... Richard Bandler (co-fondator al NLP) si trainerul meu, ne explica faptul ca amanam lucrurile pentru care nu avem imagini clare in minte. De exemplu, eu trebuia de ceva timp (2 luni) sa rezolv o problema tehnica legata de un proiect si sa scriu cateva emailuri. Azi, inainte sa ajung acasa, mi-am imaginat niste emailuri mari cat peretele, iar cand m-am asezat la calculator...guess what?, emailurile amanate de luni de zile au fost scrise in 10 min. In urmatoarele 5 am rezolvat si problema tehnica.

Amanam lucrurile care nu ne sunt clare in minte. De aceea, pentru sarcinile mici si medii, construiti imagini/filme gigant in minte, iar proiectele mai mari, impartiti-le in bucati mai mici si pentru fiecare dintre ele faceti la fel ca inainte. Clarificati imaginea sau filmul actiunii pe care trebuie s-o faceti cat mai mult la nivel mental si veti vedea ce usor va va fi sa treceti la treaba. Lasati listele scrise deoparte si constientizati la nivel mental, cat mai clar ce aveti de facut.

E posibil sa mai fiti impiedicati de o voce critica din capusorul vostru, care amana treaba pe motiv ca n-ati fi pregatiti s-o duceti la capat. Si cu cat trece timpul, cu atat vocea e mai puternica. E bine sa intelegem ca acea voce ne vrea binele, dar tonalitatea e de multe ori ascutita si stridenta (cum s-a inregistrat poate de la criticile profesorilor sau parintilor). Schimbati tonalitatea intr-una blanda si duioasa, si veti vedea cum se schimba lucrurile. Negociati apoi cu ce simtiti ca impiedica succesul actiunii si gasiti solutia. Nu veti mai simti ca nu sunteti pregatiti sa actionati.

Si chiar daca ati mai incercat in trecut si ati esuat, ca sa-l citez pe Dr. Bandler, "singurul lucru bun in legatura cu trecutul este ca s-a terminat". Asa ca lasati psihanaliza si...

Urmatorul pas: Just do it! Actionati, si o sa vedeti cum se rezolva treburile.

In concluzie: Clarificati, vizualizati si actionati!

Sa-mi spuneti daca a dat rezultate si la voi.

Va pup!

Daca ti-a placut articolul, ar putea sa-ti placa si capitolele PUTEREA DETERMINARII precum si INFRUNTAREA AMANARII din cartea mea GHID DE FERICIRE PENTRU INCEPATORI precum si articolele

http://balanstefana.blogspot.ro/2013/01/succes-numele-tau-e-determinare.html

http://balanstefana.blogspot.ro/2012/12/cum-sa-te-simti-motivat-pentru-scoala.html

Daca ti-a placut, te rog da share!

No comments:

Post a Comment

Astept parerea ta:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...